איך לצאת מדיכאון?

איך לצאת מדיכאון?

איך לצאת מדיכאון? שאלה שרבים מנסים לענות עליה. דיכאון היא אחת מן התופעות הנפוצות ביותר בעולם. הנתונים מראים שכ-4.4% מכלל האוכלוסייה בישראל סובלת מן התופעה, כאשר אצל נשים הממוצע גבוה יותר מאשר אצל גברים בפער של יותר משני אחוזים.

על פי התחזיות, כ-16% מאוכלוסיית העולם תסבול מאפיזודה אחת של דיכאון במהלך חייה והאחוזים אף עשויים לעלות בשנים הקרובות.

דיכאון מג'ורי – מהו?

כאשר מדברים על דיכאון מג'ורי הכוונה היא לדיכאון שנמשך מספר שבועות ואפילו חודשים. על מנת שדיכאון יוגדר כדיכאון מג'ורי, הוא חייב לכלול ארבעה סימפטומים דיכאוניים שנמשכים כשבועיים לפחות. לדיכאון מג'ורי קיימות גם מספר נגזרות כמו דיכאון כרוני (דיכאון מג'ורי שנמשך מעל לשנתיים), דיכאון אחרי לידה או מלנכוליה (דיכאון המאופיין באובדן עניין וחוסר תגובה גם לגירויים מהנים או משמחים).

קיים גם דיכאון המוגדר בתור "דיסתימיה", זהו דיכאון שהסימפטומים בו פחות חריפים מאשר בדיכאון מג'ורי ומספרם יכול להיות מצומצם יחסית, אך הוא נמשך תקופה ארוכה של שנתיים לפחות.

הדיכאון המג'ורי משפיע על כלל תחומי החיים ומביניהם על חיי המשפחה, העבודה, מערכות יחסים חברתיות ואף על השינה, התיאבון והמצב הבריאותי הכללי.

תסמיני דיכאון – מהם?

תסמיני דיכאון בדרך כלל מתבססים על דבריו של המטופל עצמו. כמו כן, יש מגוון גדול מאוד של סימנים לדיכאון:

  • חוסר יכולת לחוש הנאה מפעולות שבעבר גרמו לכך
  • מחשבות על חוסר ערך, חוסר אונים, אשמה ושנאה עצמית
  • רתיעה ממצבים חברתיים וחשק מיני ירוד
  • מחשבות על מוות ונטייה לאובדנות
  • נדודי שינה ויקיצה מוקדמת שאחריה קשה להירדם שוב
  • תופעות פיזיולוגיות כגון: עייפות, כאבי ראש ותחושה כללית של חוסר אנרגיה

בנוסף, סימנים לדיכאון יכולים להתלוות גם למחלות ואירועים פיזיים כגון: שבץ מוחי ופרקינסון, במיוחד אצל אנשים מבוגרים.

אז איך לצאת מדיכאון?

על מנת לצאת מדיכאון ישנו לרוב צורך בטיפול, אשר מתבצע במספר מישורים, כגון: המישור הפסיכותרפי והמישור התרופתי.

לעיתים קרובות האדם הדיכאוני לא יפנה לטיפול מיוזמתו ולכן חשוב שבני משפחה, חברים וסביבה קרובה ידעו איך לעזור לאדם בדיכאון, במיוחד אם לאותו אדם היו אפיזודות קודמות של דיכאון או אפילו רק נטייה למצבי רוח משתנים.

במישור הפסיכותרפי, ניתן להסתייע במספר סוגי טיפול כגון:

במסגרת הטיפולים הללו מנסים למצוא את הסיבות לדיכאון במישור המודע והלא המודע או להיפטר מדפוסי חסימה מעוותים המשקפים את המציאות ב"משקפיים שחורות".

מישור טיפול נוסף הוא המישור התרופתי, אליו בדרך כלל פונים כאשר הטיפול הפסיכותרפי אינו יעיל דיו (אף על פי שההמלצה היא תמיד לשלב בין שני סוגי הטיפולים).

ישנן לא מעט תרופות נוגדות דיכאון הפועלות על מסלולים כימים  שונים במוח. בדרך כלל נדרשת תקופת הסתגלות של מספר שבועות והתאמה פרטנית של סוג ומינון התרופה (או התרופות) לכל מטופל על ידי פסיכיאטר מומחה.

שני סוגי טיפולים נוספים הם טיפול בנזעי חשמל או גרייה מגנטית. לטיפולים אלו יש אמנם שם רע והם מקושרים לעיתים ל"בתי משוגעים" מתחילת המאה העשרים, אך למען האמת מדובר בטיפולים יעילים למדי עם מעט תופעות לוואי.

טיפול טבעי בדיכאון

כפי שהזכרנו בתחילת המאמר, רבים רוצים לדעת איך לצאת מדיכאון?, או איך להתגבר על דיכאון באופן טבעי. ישנן לא מעט דרכים לעשות זאת.

אחת השיטות המומלצות היא באמצעות פעילות ספורטיבית אשר ממריצה את הגוף, משפרת את האיזון ההורמונלי ומשחררת חומרים בשם אנדורפינים להם השפעה טובה על מצב הרוח. בנוסף, פעילות גופנית גם מעייפת את הגוף ומשחררת ממנו אנרגיה, ולכן יכולה להועיל למי שסובל מנדודי שינה.

אפשרות נוספת היא להשתמש בשיטות טיפול אינטגרטיביות (משלימות) כגון: רפואה סינית המשלבת צמחי מרפא, טיפולים פיזיולוגים (כגון דיקור סיני ועיסוי) ושינוי בתפריט התזונתי. כך גם ניתן לאמץ אורח חיים בריא ומאוזן שבתורו משפיע לטובה על מצב הרוח.

לקריאה על אנהדוניה הכנסו לכאן >>

מוזמנים ליצור קשר בעזרת הטופס או בטלפון 0772315784 ולצאת מהדיכאון בהקדם

צור עימנו קשר ונחזור אליך בהקדם:
פוסט זה פורסם בקטגוריה דיכאון. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.