עצבים בהריון

עצבים בהריון

במהלך ההריון את חווה קשת רחבה למדי של אי נוחות. זה מתחיל מבחילות, ממשיך בבעיטות באיברים הפנימיים שלך, בבטן שהולכת וגדלה ומגבילה את התנועה שלך, בהורמונים המשתוללים, בכאבים במקומות שונים, בעייפות המצטברת. לא פלא אם כך שאת, כמו נשים רבות, סובלת כנראה ממקרה קלאסי של עצבים בהריון.

עצבים בהריון ואף בכי ודיכאון בהריון, הם דבר נפוץ, שכן השילוב בין השינויים הפיזיים והנפשיים, המתח הנלווה להתקדמות ההריון ואף גורמים סביבתיים כגון מזג אוויר חם, תגובות הסביבה וכן הלאה, יוצרים מתח רב המביא את ההריונית לכדי סף רתיחה ולא פעם גם לכדי בכי.

נשים רבות מדווחות על עלייה ברמות העצבים בחודש השמיני ואילך, כיוון שהקושי לסחוב גובר ואיכות השינה יורדת וזה טבעי למדי, אבל כמו תמיד, המינונים הם מה שמבדיל בין מה שטבעי למה שצריך להדאיג.

האם עצבים בהריון פוגעים בעובר?

עונות שלמות בסיטקומים נבנו סביב אפיזודות הסיטואציות של "אישה בהריון עצבנית", אך צחוק בצד – לעצבים בהריון עלולות להיות השלכות על האם לעתיד ועל התפתחות העובר.

מחקר של ארגון Tommy למניעת הפלות, לידות שקטות ולידות מוקדמות, העלה כי עצבנות בהריון לאורך זמן נוטה להזיק לעובר. כאשר אישה בהריון עצבנית היא משחררת אדרנלין המכווץ את כלי הדם, וביניהם גם את זרימת החמצן והדם לרחם. מצב זה מגדיל את הסיכויים ללידה מוקדמת וללידה במשקל נמוך גם בתאריך היעד.

על פי המחקר, מתחו עצבים בהריון עלולים להשפיע על הטמפרמנט של הילד העתידי. תחושה מתמשכת של עצבנות יכולה להוביל לפיתוח סטרס בהריון, שבתורו מעלה את רמות הקורטיזול אצל האם והעובר.

תינוקות לאמהות שהראו רמות גבוהות של עצבים בתחילת ההריון, בעיקר בטרימסטר הראשון, הפגינו יותר סימנים של נרגנות ודיכאון. בנוסף, חשיפה לרמות גבוהות של חרדה בהריון ושל עצבים הוכחה במחקר כקשורה בקשר ישיר להפרעת קשב וריכוז בקרב הילדים.

איך ניתן להפחית את העצבים בהריון?

לאחר שנוכחנו לדעת כי לחץ ועצבים בהריון הינם בעלי השפעה על העובר, עלינו להבין כיצד למתן אותם. חשוב תחילה להבין כי מותר להתעצבן מדי פעם מבלי לחשוש. אבל כדאי מאד שלא לאגור תסכולים על בסיס יומי, ולהקפיד שלא להסתובב יותר מדי בתחושת עצבנות בהריון.

  1. כדאי למפות את הדברים שמעצבנים ולנסות למצוא להם פתרונות. אם מדובר בדברים שניתן להמנע מהם – לעשות זאת, כמו למשל להפחית אינטרקציות עם אנשים שמעצבנים אותנו.
  2. לנסות לאמץ תרגילי הרגעות. המערכות הרגשית והפיזית שלנו קשורות זו לזו. באמצעות אימוץ תרגילי נשימה, יוגה להריון, טיפולים אלטרנטיביים להרגעות וכדומה ניתן להרגיע את הגוף ובכך גם את התחושה הרגשית.
  3. לשוחח על מה שמעצבן. לפעמים כל מה שצריך כדי לפרוק עצבים זה פשוט להוציא את זה מהמערכת ולספר למישהו שיבין, רק חשוב לוודא שלא מתעצבנים שוב תוך כדי.
  4. לקחת נשימה ולזכור שזה מצב זמני, ושכל השינויים הללו לגוף ולהורמונים נועדו כדי שבסוף תביאי הביתה תינוק חמוד ויפיפה.
צור עימנו קשר ונחזור אליך בהקדם:
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיות נפשיות ובעיות רגשיות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.